Loading...

Category 1 . June 24, 2021

Apa yang Mannol Malaysia tawarkan untuk anda semua?

Kenapa Mannol?

Jom kami beritahu kenapa.

Semuanya kerana pilihan. Berapa banyak pengeluar minyak enjin yang menawarkan kepelbagaian produk untuk kenderaan pada satu jenama, tetapi pada harga berpatutan? Bila kami kata kepelbagaian, kami maksudkannya. Jom perhalusi satu persatu kepelbagaian kami. Sebab kami fikirkan tentang keperluan kenderaan anda.

 

1. Minyak Enjin

Mannol memiliki 25 jenis minyak enjin kereta pelbagai kelikatan; mineral, semi synthetic, fully synthetic. Dengan formulasi SCT-Ester, kami menghasilkan minyak enjin yang berkualiti tinggi dan mampu digunakan walaupun pada pemanduan yang ekstrim. 33 tahun pengalaman R&D menjadikan Mannol salah satu daripada Top Brand di Eropah dengan mematuhi piawaian antarabangsa seperti API, ACEA, ILSAC, JASO dan juga spesifikasi penting O.E.M.

Kelikatan yang kami ada: 0W16, 0W20, 0W30, 0W40, 5W-20, 5W30, 5W40, 10W30, 10W40, 10W60, 15W40, 20W50.

Untuk pengguna kenderaan berat, kami mempunyai Lapan(8) jenis minyak tugas berat(Heavy Duty Engine Oil - HDEO) dengan kelikatan 15w40, 20w50, 10w40, 5w40 dan 10w30 dengan piawaian seperti API CK-4, CJ-4 dan ACEA E9.

Untuk pemilik motorsikal pula, 6 jenis minyak enjin; 3 Fully Synthetic, 3 Semi Synthetic dengan Satu(1) minyak khusus untuk pengguna2 Harley& & Davidson. Minyak motorsikal kami boleh didapati dengan kelikatan 10w40, 15w50, 20w50, 20w40.

Passenger Car Engine Oil

Motorcycle Engine Oil(With JASO MA/MA2)

Heavy Duty Engine Oil(HDEO)

 

25 Jenis Minyak Enjin untuk anda pilih

 

 

2. ATF / MTF / CVT / DCT /  Special Fluid

Mannol menghasilkan hanya yang terbaik untuk gearbox kenderaan anda kerana kami tahu betapa pentingnya bendalir untuk transmisi. Failed is not an option.

Automatic Transmission Fluid(ATF): Pilihan buat anda, OEM Multivehicle JWS3309, Dexron VI, CVT Fluid, DCT Fluid. Kami juga mempunyai minyak khas untuk transmisi ZF iaitu AG52, AG55 dan AG60 serta OEM for ATF MB 236.15.

Manual Transmission Fluid(MTF): Samada anda menggunakan gearbox manual normal atau LSD, kami ada minyak untuk anda. Pilihan untuk anda, MTF-4 75W-80, Extra Getriebeoel 75w90(LSD) dan MaxPower 75W-140(LSD).

Transmission Fluid (ATF/MTF)

 

 

 

3. Coolant

Mannol menawarkan kepada anda Tiga(3) jenis cecair pendingin aka Coolant. Kesemua coolant kami adalah jenis Ready-to-Use, tidak perlu dicampur dengan air suling. Dua daripada coolant ini didatangkan dengan Organic Acid Technology(OAT) yang sesuai digunakan pada kereta2 moden Eropah dan bersifat LongLife (100,000km).

G11 - coolant yang sesuai digunapakai terutama pada kereta2 Asian.

G12+(OAT) - LongLife coolant dengan kemampuan untuk digunapakai sehingga 100,000km.

G13(OAT) - Coolant yang menjadi pilihan untuk kereta moden Eropah seperti Audi, VW, BMW dan lain2 lagi. Mampu digunakan sehingga 100,000km dengan teknologi OAT.

Coolant

 

 

 

4. Engine Care and Service.

Keistimewaan Mannol adalah produk penjagaan enjin dan servis enjin. Hadir dengan 18 jenis Oil & Fuel additives, 5 jenis produk Exhaust After-treatment, 25 jenis barangan untuk workshop assistant dan banyak lagi produk2 penjagaan enjin dan servis yang diperlukan oleh kenderaan anda samada petrol mahupun diesel.

Engine Care and Service

 

 

 

5. High Mileage Products.

Kereta dah rasa kurang umpph? Tekan pedal rasa kureeeng, tak sama macam dulu2? Dah nampak kepulan asap putih atau even worse asap hitam? Braking kurang mencengkam? Jangan risau, Mannol ada produk yang akan kembalikan kenderaan anda seperti baharu. Dari membersihkan sistem pancitan bahan api, membersihkan Exhaust After-Treatment devices seperti DPF, EGR, hinggalah mencuci sistem sensor oksigen dan catalytic.

Additive High Mileage Products

 

 

6. Interior / Exterior Care.

Ingin bagi nampak luaran kereta berkilat seperti baharu? Inginkan menghilangkan bau hapak, kuman, bakteria? Ingin berikan papan pemuka kenderaan bersih dan berbau segar? Ingin mengurangkan bunyi2 bising serta kurangkan masalah karat?

Mannol miliki produk2 yang anda inginkan. Dari cecair untuk windscreen, sabun untuk basuh kereta, pembersih aircond dan juga mencuci leather seat, mengilatkan tayar dan banyak lagi.

Additive

 

Sebab itu Mannol untuk anda. Satu jenama, Semua ada, pada Harga saksama. Tidak perlu pening2 untuk guna 2-3 jenama.Seperti motto Mannol:

"Wide Range. High Standards. Fair Price."

 

Layari laman sesawang kami untuk mendapatkan lebih banyak maklumat tentang produk2 yang Mannol Malaysia tawarkan untuk anda: https://mannolmy.com/product-search

Anda juga boleh dapatkan lokasi bengkel2 SAH Mannol Malaysia laman sesawang kami: https://mannolmy.com/merchant-search

 

 

 

Share:

Latest Promo

RELATED BLOG POSTS

Category 1 . March 30, 2021

Mannol Automatic Transmission Fluid(ATF): The Essential Fluid For Your Vehicles.

Category 1 . March 30, 2021

Mannol 10W-40 Selection.

Category 1 . March 30, 2021

Mannol selection of 5W-30. The choice just getting better and better.[English]

Still unsure which product suitable for your car?

Need more information? We are more than happy to get in touch with you. Just click on the button below and we will talk soon.